http://webwinkelverbeteren.nl


Webwinkelverbeteren.nl

dinsdag 06 maart, 2012 om 3:20 pm / 0 comment

Vermijd geautomatiseerde teksten bij je producten

Vaak is het mogelijk om van een fabrikant of leverancier een productbestand te krijgen met daarin per product de benodigde informatie. Regelmatig wordt er ook een productomschrijving meegeleverd. Het is echter meestal slimmer om geen (of beperkt) van deze teksten gebruik te maken.

Het is namelijk lastig om met de standaard teksten hoog te eindigen binnen de zoekresultaten van Google. Zeker wanneer het om grote leveranciers gaat zullen de teksten op tientallen webwinkels op internet gebruikt worden. Jouw tekst is dan niet uniek genoeg om door Google geïndexeerd te worden. De informatie wordt dan opgeslagen als zijnde ‘dublicate content’.

Vanuit Google gezien is dit logisch, als er tientallen webwinkels zijn die dezelfde informatie tonen, waarom zou je zoekers dan lastig vallen met tien maal dezelfde resultaten. Eén resultaat is voldoen en helaas is de kans groot dat jouw webwinkel niet dit ene resultaat is.

productinformatie

Ruim voldoende unieke productinformatie

Unieke productinformatie
De oplossing is simpel; schrijf bij elk product jouw eigen unieke productinformatie. Google heeft circa 250 unieke woorden nodig om te bepalen waar een pagina over gaat, dus dit is een goede richtlijn om aan te houden voor de lengte van de tekst.  Wanneer jouw productinformatie helemaal uniek is, is dat een goede reden om jouw pagina in de zoekresultaten te tonen.

Wellicht heb je echter 50.000 producten in je webwinkel. Dan is het inderdaad niet zo eenvoudig om per product unieke content te schrijven. Het is dan slim om de top 100 producten die het best verkopen (of die je het liefst zou verkopen) in elk geval wel een unieke omschrijving te geven. Heb je de top 100 gehad, dan kun je altijd nog verder gaan met andere producten.

Over de auteur; Elja Trum

Elja Trum heeft reeds 10 artikelen geschreven op Webwinkelverbeteren.nl..

Elja Trum is e-commerce Consultant bij Directshop. Daarnaast heeft hij een succesvol blog over fotografie. Elja is getrouwd en is vader van zoon Mika.

  • Meer artikelen door Elja Trum
  • Blog
  • Twitter

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Reageren

Je e-mail adres wordt niet getoond.

Je kunt deze codes gebruiken: <a href="" title=""></a> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>.


Rubrieken

  • After sales
  • Content
  • Conversie optimalisatie
  • Hoe het niet moet
  • seo

Recente Artikelen

  • Controleer je bestelproces regelmatig 27-06-2012
  • Biedt meer betaalmethodes voor meer bestellingen 30-03-2012
  • Basis zoekmachine optimalisatie voor je webwinkel 21-03-2012
  • Vermijd geautomatiseerde teksten bij je producten 06-03-2012
  • Enthousiaste klanten dankzij een opvolgmail 01-03-2012
  • Duidelijke knoppen in je winkelmandje zorgen voor meer bestellingen 29-02-2012
  • Vermijd overbodige keuzes in je webwinkel 28-02-2012
  • Wat is conversie optimalisatie? 27-02-2012
  • Extreem lange checkout funest voor conversie 24-02-2012
  • Voorkom weglopende klanten door kortingscodes 23-02-2012

  • Twitter
  • Rss
http://webwinkelverbeteren.nl
© 2012 by Directshop